فارسی نویسی در اتوکد

kateb41

نحوه اجراي اين فايل :

کاتب اصلاح شده ، ابتدا كليه محتويات فايل متني kateb_aource.txt را به بعد از آخرين خط محتويات درون فايل acad2009doc.lsp (يا ورژنهاي ديگر) اضافه ميكنيم .

يعني copy و paste فونتهاي فارسي را در پوشه font در مسير autocad منتقل ميكنيم *توضيح اينكه فايل acad2009doc.lsp در پوشه support در مسيري كه autocad نصب شده است موجود ميباشد.

بعد از اجراي autocad كافي است در قسمت command تايپ كنيد k و enter يا space را بزنيد مانند بقيه فرمانهاي autocad

مزايا : براي تايپ فارسي ديگر نيازي به load كردن كاتب نيست چرا كه با بالا آمدن autocad خود به خود load ميشود . براي تايپ فارسي نيازي به ساخت style در فونت ها نيست چرا كه با فرمان k يك style با نام civillir و فونت naskhd در فايل ايجاد ميشود . فرمان طولاني kateb به k تبديل شده است.


دانلود فارسی نویس کاتب – لینک مستقیم

دانلود فارسی نویس کاتب – لینک کمکی

15 thoughts on “کاتب اصلاح شده

  1. امیر میگوید:

    سلام. فارسی یار رو دانلود کردم. اما چطور میتونم مشکل تایپ حرف ح رو فقط با کاتب توی اتوکد حل کنم؟
    متشکرم.

    • اميد شيخا میگوید:

      جواب
      دوست عزیز این امکان با تایپ از طریق کاتب وجود نداره شما می تونید متن رو تو فارسی یار تایپ کنید بعد اونو منتقل کنید به اتوکد.
      موفق باشید.

    • مصطفی میگوید:

      دوست عزیز برای حل مشکل حرف ح در کاتب:
      نوشته مورد نظر رو انتخاب کن، بعد پنجره properties رو باز کن و توی باکسی که حروف نمایش داده میشه برای حرف ح مانند “طرح” عبارت ± را پاک کن و به جاش 177%% رو تایپ کن.
      برای حرف ح چسبیده مانند “تسطیح” به جای عبارت ° ، 176%% رو تایپ کن

  2. امیرحسینی میگوید:

    سلام با تشکر از زحماتتان
    لطفا جهت استفاده از کاتب اصلاح شده در محیط اتوکد بیشتر توضیح دهید دانلودش کرده ام اما نتوانستم استفاده کنم
    با تشکر

  3. ستار میگوید:

    دوست عزیر برای رفع مشکل حرف ح در کاتب یک روش قدیمی وجود دارد یهنی وقتی که متنی را می نویسید بجای حرف ح چسبیده به حروف کافیست تایپ کنید 176%% و بجای حرف ح اخر نیز تایپ کنید 177%% بعد از اتمام وقتی اینتر بزنید حروف ح کاملا درست نوشته می شوند در ورژنهای 2011 به بالا شما باید بعد از نوشتن متن عادی متن را انتخاب کرده و دستور m را بزنید و در قسمت text بین حروف اجق وجقی که نشان می دهد به دنبال + و – روی هم بگردید و با انتخاب آن همان %% ها را که گفتم تایپ کنید و اینتر بزنید متن اصلاح می شود.

  4. ستار میگوید:

    فراموش کردم بگم در کد گذاری نقشه ها هم اگر می خواهید کد مثبت و منفی صفر و صفر را بنویسید می توانید در textعادی انگلیسی یا کاتب فارسی (فرقی ندارد) تایپ کنید 0.00 p%% وقتی اسپیس یا اینتر بزنید کد صفرو صفر شما با یک مثبت و منفی روی هم نمایش داده می شود. برای نوشتن سایر مشخصات کاربردی هم فرمولهای مشابهی وجود دارد که درصورت تمایل دوستان در سایت خواهم نوشت. اینها پرکاربردترینشان بودند.

  5. بهرام میگوید:

    باسلام لطفا به من بفرمایید که چطور میتونم در اتوکد 2012 فارسی بنویسم خیلی ممنون

  6. حسام میگوید:

    سلام
    دوستان من تو اتوکد با کاتب تایپ کردم
    حالا مشکل اینجاست که خطوط گاز و یا آتش نشانی که یه خط و در قسمت هایی نوشته gas یا fire حالا اینا به فارسی ناخوانا تبدیل شده راهش چی هست انگلیسی بشه /؟
    ممنون از راهنمایی شما دوست گرامی

  7. نیما میگوید:

    سلام ممنون از مطلب جالبتون
    اگه می شه این کدای کاتب رو روی سایت بزارید تا ما دانلود کنیم. ممنون

  8. حجت صاحبی میگوید:

    با سلام من فونت کاتب رو نصب کردم نوشتن درست ولی تو پرینت حروف سر و ته میشوند تنظیمات استایل رو هم عوض کردم درست نشد کارم فوری خواهشا زود جواب بدید چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *