ویرایش چهارم نرم افزار آنالیز و برآورد قیمت دانا

بر اساس آخرین آنالیزبهای نظام فنی و اجرایی کشور

نرم افزار آنالیز بها و پیشنهاد قیمت در مناقصات

آنالیز بها و پیشنهاد قیمت در مناقصات، امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از نرم افزار در تمامی زمینه ها و فعالیت ها به یک ضرورت انکار ناپذیر تبدیل شده است .خصوصاً در بحث آنالیز و برآورد قیمت هزینه های اجرایی پروژه های عمرانی.مطالعه و بررسی هزینه های عملیات اجرایی در پروژه های عمرانی قبل از انجام آنها کمک شایانی در پیشبرد و دستیابی به اهداف پروژه خواهد نمود.

آنالیز بها و پیشنهاد قیمت در مناقصات

معمولاً در تعریف پروژه های عمرانی حدود کار را از طریق مطالعه نقشه ها و روشهای اجرایی تعیین می گردد.  سپس میزان هزینه از طریق فهرست بها استخراج  و پروژه جهت اجرا به مناقصه گذاشته میشود.که در مرحله بعد مقادیر کار و میزان هزینه از طریق پیمانکاران شرکت کننده در مناقصه مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته. و قیمت پیشنهادی پیمانکار مشخص میشود.از این رو می توان گفت که آنالیز و برآورد قیمت یکی از مهمترین پیش نیازها برای اجرای یک پروژه به شمار می آید.

ضرورت مطالعه و آنالیز صحیح

چه بسا عدم پیشنهاد قیمت مناسب در برخی موارد منجر به از دست دادن پروژه یا بدتر از آن شکست پروژه و ورشکستگی پیمانکار خواهد شد. پس فراهم ساختن ابزاری مناسب به منظور بررسی و مطالعه دقیق قیمتها یک ضرورت بحساب می آید.

برنامه آنالیز و برآورد قیمت دانا برای اولین بار در سال 1387 عرضه شده. و همواره تا کنون در حال ارتقا و بروز رسانی بوده است.نسخه حاضر که ویرایش چهارم این برنامه است می توان گفت یک ابزار کار آمد در این زمینه می باشد.

این برنامه که بر اساس آخرین آنالیزبهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تنظیم شده است.به شما کمک خواهد کرد که بصورت تخصصی قیمتها را بررسی کرده و از میزان منابع (نیروی انسانی، ماشین آلات ، مصالح و حمل مصالح) مورد نیاز مطلع شده و با دیگر امکاناتی که دارد کمک میکند که با دید بازتری پروژه را رسد کنید.

نرم افزار آنالیز و برآورد قیمت دانا

  قابلیتهای برنامه :

  • آنالیز ردیفهای فهرست بها در فرم ویژه آنالیزبها در دونوع فرمت بخشنامه 1232579/96 (فرمت مقیاس) و بخشنامه 4951 (فرمت قدیم)
  • دارای فرم ویژه فهرست بها حاوی کلیه آیتم ها با قابلیت فیلتر فصول و انتقال ردیفها از فرم فهرست بها به بخش آنالیز با یک کلیک
  • قابلیت وارد کردن قیمت منابع بصورت مستقیم در فرم آنالیز و محاسبه قیمت آیتم بر اساس قیمتهای وارد شده توسط کاربر و انتقال قیمت ها به بخش منابع کلی پروژه
  • امکان تنظیم آنالیز بصورت معکوس بر اساس درصد رشد و یا تخفیف وارد شده (ضریب مینوس یا پلوس) پیشنهادی پیمانکار
  • قابلیت محاسبه مقدار منابع مورد نیاز پروژه و محاسبه قیمت کل منابع مورد نیاز بر مبنای سه گروه قیمت (نت- آمار- روز). و همچنین محاسبه درصد وزنی هر یک منابع نسبت به کل
  1. نت: قیمتهای سازمان مدیریت
  2. آمار: قیمتهای سازمان آمار
  3. روز : قیمت روزاستعلام شده ( تعریف توسط کاربر)
  • تنظیم گزارش جدول ۵ تجزیه اقلام کار موضوع بخشنامه: نحوه ارائه تجزیه بها همراه با پیشنهاد قیمت برای پیمانکاران مطابق باآخرین آنالیز بهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دو فرمت بخشنامه1232579/96 (فرمت مقیاس) و بخشنامه 4951 (فرمت قدیم)
  • قابلیت گزارش گیری از آنالیز کل ردیفهای وارد شده با امکان صفحه بندی (آنالیز هر ردیف بصورت جدا بدون تداخل در برگه ها) و همچنین تهیه خروجی pdf و اکسل در فایل مجزا با قابلیت ویرایش
  • نمایش خلاصه نتایج آنالیز شامل درصد رشد ، بهای واحد برآوردی و پیشنهادی و همچنین مبلغ کل برآوردی و پیشنهادی هر آیتم

آنالیز بها و پیشنهاد قیمت در مناقصات

2 دیدگاه برای “آنالیز بها و پیشنهاد قیمت در مناقصات

  1. سعید پورحیدری گفته:

    سلام و وقت بخیر
    یه سوال داشتم از خدمتتون، بعضی از آیتم ها بصورت پیش فرض در دیگر نرم افزار های آنالیز قیمت فاقد آنالیز می باشند با این استدلال که سازمان مدیریت برای آنها آنالیز قیمت ارائه نکرده است.
    در نرم افزار دانا بصورت پیش فرض برای اینگونه آیتم ها آنالیز قیمت گنجانده شده است یا خیر؟
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *