ur2lدستورکار

در طول مدت اجراء به مواردی بر می خوریم که در نقشه های اولیه جزئیات کاملی ندارد و یا تغییر مشخصات دارد که نیاز است توسط دستگاه نظارت ( با هماهنگی دفتر مرکزی مشاور ) دستور کار لازم جهت اجراء صحیح به پیمانکار داده شود.

صورتجلسه

 در یک پروژه دو مزیت دارد.صورتجلسه مقدار و صورتجلسه هماهنگی

صورتجلسات هماهنگی:  عمدتا جهت تصمیم گیری های کلان و تصویب مصالح انجام میگیرد.

صورتجلسه مقدار : هر آنچه که در نقشه ها بعد ندارد و یا دفنی است و پوشیده می شود و یا در آینده جهت کنترل آن نیاز به مطالب تکمیلی است مانند عملیات خاکبرداری ، لوله کشی ، کابل کشی و … به جهت تسریع در روند رسیدگی آینده و حضور به ذهن داشتن افراد مقیم توصیه شده است صورتجلسه گردد.

صورت وضعیت

صورت وضعیت یعنی : گزارش ریز مقادیر انجام عملیات و مالی کردن آن به طور کامل به نام درخواست مالی دریافت وجه در قالب موضوع پیمان از بابت عملیات انجام شده و قیمتهای توافق شده.

صورت وضعیت می تواند موقت و می تواند قطعی باشد. پیمانکار معمولا در انتهای هر ماه مقادیر کارکرد عملیاتش در آن ماه را در قیمتهای توافق شده ضرب کند و با ضرائب توافق شده درخواست مالی خود را ارائه  کند.مهلت پرداخت صورت وضعیتهای موقت 10 روز رسیدگی در مشاور و 10 روز رسیدگی و پرداخت در کارفرما می باشد.

8 دیدگاه برای “دستور کار،صورتجلسه،صورت وضعیت

  1. dani گفته:

    با سلام.من مهندس صنایع هستم . میخوام ارشد عمران(سازه) بخونم توصیه شماه به من چیه اگه قبول بشم میتونم ادامه بدم- کتاب های پیشنهادیتون بهم بگید ممنون میشم.باتشکر

  2. محمدرضا دزفولیحق گفته:

    خواهشمند است دوستان در مورد محاسبه هزینه ودرآمد در پروژه های عمرانی مطالبی بنویسند ممنون

  3. سجاد گفته:

    باعرض سلام
    بنده به علت نداشتن سابقه کاری در پی کسب مهارت تهیه صورت وضعیت وصورت جلسه میباشم شما جهت بدست اوردن این مهارت چه چیزی پیشنهاد میدهید؟کار من در دفتر بربنامه ریزی وکنترل پروژه میباشد.

  4. داوود گفته:

    با سلام میخواستم فرق بین صورت جلسه و صورت مجلس رو بدونم
    چون در کتاب ها صورت مجلسه گفته میشه ولی در عمل صورت جلسه میگن ( در پروژها) لطفا راهنمایی فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *